בעת רכישת כרטיסים ולבחירת מקומות באירועים, אנו ממליצים להשתמש לרוחב המכשיר הנייד

המדריך לצ'ק אין באינטרנט

checkin

למה כדאי לכם לעשות צ'ק אין הכי מוקדם שאפשר?

 

פעולת הצ'ק אין (בידוק) היא פעולה שכל נוסע חייב לעבור לפני כל טיסה, אך עולה השאלה עד כמה מוקדם כדאי לבצע אותה. בפרט, נוסעים רבים תוהים האם יש להקדים ולבצע את הצ'ק אין זמן רב מראש מהבית, הרבה לפני ההגעה לשדה התעופה, או שמא מומלץ להמתין עם הצ'ק אין לרגע האחרון לפני העלייה למטוס.

צ'ק אין וישיבה במטוס
צ'ק אין וישיבה במטוס

 

אם גם אתם מאלה שתוהים האם כדאי לעשות הכל מראש ומהבית, התשובה הברורה היא – כן, והנה כל הסיבות למה:

 
 

הקטנת הסיכוי להורדה מהטיסה/שנמוכים

אחת התופעות המרגיזות בענף התעופה היא תופעת רישום-היתר (overbooking). אחת הדוגמאות לתופעה זו היא תופעת-אחות המכונה "שנמוך" (downgrade). שתי התופעות הללו, הן תוצר של אותה בעיה: חברת התעופה ממלאות יותר מקומות במטוס או במחלקת פרימיום מסוימת מאשר יש לה, מתוך הנחה שלא תמיד כל הנוסעים יגיעו לטיסה בסופו של דבר. אלא מה, לפעמים כולם מגיעים, ואז צריך להחליט את מי מורידים מהטיסה או את מי משנמכים למחלקה נמוכה יותר. את ההחלטה הזאת חברת התעופה מקבלת סמוך לפני הטיסה. זה לא אחיד ולא זהה בין כל חברות התעופה, אך כעיקרון, מספר שעות לפני הטיסה מחליטה החברה את מי היא מורידה או משנמכת במקרה של רישום-יתר. אחד השיקולים של חברת התעופה בתהליך הזה הוא אילו נוסעים כבר ביצוע בידוק.

 
הורדת נוסע בכח
הורדת נוסע בכח
 
 
 
 

ככלל, נוסעים שכבר ביצעו בידוק הם מעט יותר "מוגנים" מנוסעים שלא ביצעו. והסיבה היא פשוטה: חברת התעופה תעדיף בדרך כלל להוריד מרשימת הנוסעים בטיסה או במחלקה את אלו שבסבירות גבוהה יותר גם ככה לא יגיעו אליה, וכאשר היא רואה שכבר נרשמתם לטיסה, הרי שאתם בסבירות הרבה יותר גבוהה גם תגיעו אליה. זה אמנם לא הרמטי ולא תמיד מחייב, אבל זה בהחלט מסייע.

הגדלת הסיכוי לשדרוג

תמונת הראי של המקרה הקודם, הוא שבאותה הזדמנות שבה מתקיים רישום-יתר, חברת התעופה יכולה גם לשדרג נוסעים למחלקות הפרימיום, אם יש בהם מקומות פנויים. לעתים רישום מוקדם לטיסה הוא אפילו תנאי הכרחי לשדרוג, מתוך תמריץ של חברת התעופה עבור הנוסעים שיודיעו לה מראש את מצבם כדי להימנע מתקלות של רישום-יתר.

הקצאת מקום במטוס

בחברות תעופה רבות, שלב הבידוק לטיסה הוא השלב הראשון בתהליך בו ניתן לבחור מושבים במחלקת תיירים שלא הוקצו לנוסעים ששילמו על מושב או שלא נתפסו על-ידי נוסעים אחרים. המתנה עם הצ'ק אין לשדה התעופה מבטיחה בדרך כלל פחות אפשרויות בחירה, ולעתים ללא יכולת בחירה ממשית. כמו כן, בשדה אתם עושים זאת בעמידה מול הנציגה בתהליך הבידוק, במקום לראות את מפת המטוס בנוחות ובקלות בבית.

בדיקה ביטחונית בשדה התעופה
בדיקה ביטחונית בשדה התעופה | צ'ק אין מוקדם מגדיל את הסיכוי שתשבו איפה שתרצו

 

חיסכון תורים וזמן

צ'ק אין לפני שדה התעופה מאפשר הדפסת כרטיס עלייה למטוס באופן דומה לכרטיס שיונפק בשדה התעופה. לכן, אם אינכם מוסרים כבודה לבטן המטוס, הרי שתוכלו להדפיס מראש את כרטיס העלייה למטוס וכך תוכלו להימנע מלבקר בעמדות הצ'ק אין בשדה. הדבר מאפשר לכם, אם כן, לחסוך בעמידה בתורים וכפועל יוצא מכך להגיע סמוך יותר למועד הטיסה שלכם לשדה התעופה (שעה וחצי-שעתיים לפני).

קבלת מידע חשוב אודות בעיות בטיסה

לפעמים מערכות המידע של חברות התעופה אינן מעודכנות בצורה מסודרת, בנוגע לכל התקלות, הבעיות והעיכובים הצפויים. עם זאת, לפעמים קורה שהמידע הזה דווקא כן מצליח "לחלחל" למערכות הכרטוס, ההזמנה והבידוק של חברות התעופה. כלומר, כאשר תרצו לבצע תהליך צ'ק אין לטיסתכם הממריאה מספר שעות לאחר מכן, תוכלו לגלות על עיכוב בטיסה, או החלפת מטוס, או שינוי אחר, שלא הייתם יכולים לדעת אותו דרך אמצעי המידע הרגילים של חברת התעופה. ביצוע הצ'ק אין מספיק זמן מראש, מאפשר לכם "לעלות" על התקלות לפני שהן הופכות לרשמיות, וכך מכין אתכם לקראת הצפוי לבוא, עם מקרים ותגובות לכל תקלה.

איך לבצע את הצ'ק אין

בעמוד זה תוכלו לגשת לביצוע צ’ק אין לטיסה לפי חברת התעופה הרלוונטית לטיולכם. שימו לב, ניתן לבצע צ’ק אין באינטרנט אך ורק 24 שעות לפני שעת ההמראה. לצורך ביצוע צ’ק אין עליכם להצטייד באחד מבין הנתונים הבאים המופיעים על גבי כרטיס הטיסה שלכם: מספר כרטיס הטיסה האלקטרוני (ETKT) או מספר ההזמנה (PNR) – קוד בן 6 תווים המופיע מתחת ל- ETKT.
והחשוב מכל, יש להצטייד בדרכונים בתוקף ( לפחות 6 חודשים ממועד החזרה לארץ ) .

ביצוע צ'ק אין

אנו משתמשים בעוגיות באתר שלנו. חלקם חיוניים, בעוד שאחרים עוזרים לנו לשפר את האתר ואת החוויה שלך.