ביטוח ביטול חבילת נופש | ביטוח ביטול חבילות נופש | ביטוח חופשה בחול | ביטוח חופשה | ביטול חבילת נופש | דמי ביטול חבילת נופש | ביטול חבילת נופש בחול

ביטוח ביטול טיסות לחו"ל – איפה, איך, למה ומתי כדאי

יש לא מעט מקרים שנוסעים נאלצים לבטל או לדחות את החופשה עקב סיבות שונות. במקרה בו יש ביטוח הנזק הוא קטן לעומת רכישה ללא הביטוח.

מה זה אומר ביטוח לביטול טיסות?

יש מצבים שונים בהם לא מתאפשר לנו בסוף לטוס לטיול שתכננו. הסיבות רבות ומגוונות זה יכול להיות בגלל בעיה רפואית וזה יכול להיות בגלל דברים לא מתוכננים שצצו כמו אירוע חשוב שלא נרצה לפספס או הריון. הבעיה שברוב המקרים ביטול הטיסה משמעותו יהיה לאבד את כל הכסף ששילמתם או לפחות את רובו. כיום יש בשוק שתי אפשרויות או ביטוח שמבטח אותנו רק במצב שיש בעיה רפואית או מוות כמו דרך חברת ביטוח נסיעות לחו"ל ויש ביטוח שמאפשר לבטח מכל סיבה שהיא כמו טריפ גרנטי.

האם ביטוח ביטול טיסות הוא במקום ביטוח נסיעות?

לא! זה ביטוח משלים כלומר ביטוח ביטול טיסות צריך לעשות בנוסף לביטוח נסיעות. ביטוח נסיעות מבטח אותך בעת השהייה בחו"ל וביטוח ביטול טיסות מאפשר לבטל את הטיסה במקרה שלא ניתן לטוס.

ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא עולה יחסית הרבה כסף האם שווה להשקיע אותו?

בעיקרון אני בעד לחסוך איפה שאפשר, אבל לאחר כמה מקרים שלקוחות ביטלו טיסות ,זהו נושא חשוב ושווה את ההשקעה הכספית. בסופו של דבר אף פעם אנחנו לא יודעים מה יכול לקרות וכל פעם צצים דברים לא מתוכננים.
הנה כמה המקרים שאני חושבת שבטוח כדאי לעשות בהם ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא:  טיסות יקרות, אם טסים עם ילדים, טיסות שהוזמנו הרבה זמן מראש, אם מתכננים להכנס להריון או שכבר בהריון, טיסות שהוזמנו יחד עם קרוז או מלונות שלא ניתן לבטל ואז עסקת החופשה כבר יוצאת מאוד יקרה.

אם הזמנתם טיסות זולות ויחסית סמוך למועד הטיסה אז אני ממליצה לעשות ישר ביטוח נסיעות עם תוספת לביטוח ביטול טיסות, כי ככה לפחות אם יצוץ מקרה רפואי בדקה האחרונה אתם תהיו מכוסים.

איזה ביטוחים לביטול טיסות קיימים היום בשוק?

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא – טריפ גרנטי

הראשון והכי מוכר הוא טריפ גרנטי ששייך לחברת הפניקס. הוא בין הביטולים היחידים שמאפשרים ביטול מכל סיבה שהיא ונותן החזר של 80% מעלות הכרטיס. את הביטוח חובה לעשות בתוך עד 7 שבעה ימים מרגע הזמנת הכרטיסים. הביטוח מאפשר גם לבטח את כל החופשה. למשל אם הזמנתם טיסות וקרוז אתם יכולים לבטח את שניהם ביחד וככה במצב של ביטול החופשה תקבלו החזר גם על הקרוז ולא רק על הטיסות.

ביטוח ביטול טיסה מאפשר ללקוח שנאלץ לבטל את טיסתו, ביוזמתו, עד 12 שעות לפני הטיסה היוצאת מישראל, לקבל 80% מדמי הביטול שלו.

התהליך להפעלת הביטוח הוא שצריך לבטל את הכרטיסי טיסה מול הספק שדרכו הזמנתם את הטיסות ואז לשלוח אישור ביטול טיסה ואישור הזמנה לטריפ גרנטי.

התהליך של ביטול הטיסות מול הספקים יכול להיות די מתיש במיוחד אם הזמנתם גם טיסות פנים דרך ספקים אחרים. לשמחתי גיליתי שעכשיו אין צורך לבטל את הכרטיסים כי טריפ גרנטי ינסו למכור את כרטיסי הטיסה ואם הם יצליחו אז אפשר לקבל תוספת של עד 10% בנוסף ל80% החזר שאמורים לקבל. אז גם זה חוסך זמן בביטול הטיסות בעצמכם וגם יש סיכוי לקבל עוד כסף במידה והם יצליחו למכור את הכרטיסים.

ניתן לבטח טיסה ושירותי תיירות משלימים אך הטיסה היא העוגן של הביטוח.
יש לרכוש את הביטוח עד 7 ימים מיום רכישת החופשה ובלבד שנותרו מעל 14 יום ממועד הנסיעה. במידה ורוצים לבטל רק את המלונות או הקרוז זה לא אפשרי הביטוח חייב לחול גם על הטיסות.

מה אפשר לבטח דרך טריפ גרנטי?

טיסה בלבד – כרטיס טיסה לניו יורק למשל.

חבילת נופש מובנית – חבילה של טיסה, מלון ומשחק כדורגל לדוגמא שא ניתן להפריד בין עלויות מרכיבי הנסיעה.

כנ"ל לגבי טיול מאורגן…לא יודעים כמה עולה המדריך, המוזיאון, האוטובוס, המלון וכו' אלא יש מחיר אחד עבור הטיול.

טיסה ושירותים נוספים – אם הוזמנה טיסה לחוד ומלן לחוד, ניתן לבטחם (אם נרכשו בשבעת הימים האחרונים).

המשותף לכולם הוא הטיסה היוצאת מישראל.

אם רוצים לבטח שירותים נוספים כגון טיסות המשך, מלונות, שייט, סמינרים, טיולים בארץ היעד וכו' ניתן לעשות זאת (כמובן בעלות נוספת על פי הסכום המבוטח).

מקסימום הכיסוי הוא עד 20000 דולר.

חשוב לציין שרק אם מבטלים את הטיסה, מקבלים החזר עבור הזמנות האחרות (כמו מלונות או קרוז).

ביטוח ביטול טיסה דרך חברת ביטוח

חברות ביטוח רבות כמו מגדל, פספורטכארד ועוד מאפשרות להוסיף תוספת תשלום עבור ביטוח ביטול טיסה שבעצם  היא תאפשר לך לקבל החזר כספי במקרה שהנסיעה בוטלה מסיבות רפואיות לא צפויות, כמו אשפוז בבית חולים, שלך או של בן משפחה קרוב. או חס וחלילה מקרה מוות מדרגה ראשונה. היא לא תכסה מצבים אחרים. היתרון למשל בטריפ גרינטי זה שהוא יתן לכם החזר לא משנה מה סיבת הביטול.

אבל חשוב לשים לב שגם את הביטוח נסיעות חובה לעשות סמוך לקניית כרטיסי הטיסה ולא ניתן לעשות את הביטוח רק כשקורה משהו רפואי. במצב כזה לא יאפשרו לכם לעשות את ביטוח הנסיעות. בנוסף, כדאי לשים לב להבדלים בין תנאי הסף לכיסוי שמציעות החברות השונות במקרה כזה. למשל יש חברות שהתנאי לקבלת הכיסוי הביטוחי הוא שהנוסע אושפז בבית חולים לפחות 24 שעות ברציפות במהלך תקופת הביטוח.

חשוב לי לציין שיש גם חריגים בנושא מחלות, אם המחלה היא כתוצאה ממצב בריאותי קיים או מחלה קודמת של המבוטח ואפילו היריון — לא יהיה כיסוי ביטוחי.

ביטוח ביטול טיסה בעת הזמנת כרטיסי הטיסה

בעת הזמנת כרטיסי טיסה באינטרנט החברת תעופה מציעה תשלום נוסף עבור ביטוח ביטול טיסה. מה שהיא מציעה  בעצם זהה למה שחברת ביטוח נסיעות מציעה.

שירביט והראל

ביטוחים נוספים הוא של שירביט והראל שלפני כמה חודשים התחילו להציע גם פוליסת ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא. מחזירים עד 80% וגם יש צורך לעשות את הביטוח עד שבעה ימים מרגע הזמנת הכרטיסים.

 

שאלות נפוצות לגבי ביטוח חבילה

הביטוח תקף לגבי כל סיבת ביטול שהינה ביוזמת המבוטח בלבד ואינו תקף במצב בו יוזמת הביטול הינה מחברת התעופה או ספק התיירות. במקרים בהם חברת תעופה מבטלת את הטיסה , אנו מאמינים שגורמים אלו צריכים לקחת את האחריות המלאה להחזר הכספי ללקוח.

צריך לבטל את הטיסות ואת שאר השרותים שהוזמנו ושמבוטחים בפוליסת הביטוח, ולקבל אישור בכתב על הביטול ואת אישורי הביטול יש לשלוח לחברת הביטוח.

לעתים יש חברות ביטוח שיגדילו את החזר הפוליסה במידה והם יצליחו למכור את הכרטיסים.

תקופת הביטוח הינה מיום רכישת הביטוח ועד 12 שעות לפני מועד היציאה של הטיסה שלך או עד מועד ביטול הטיסה ביוזמת המבוטח או עד מועד ביטול הפוליסה במידה והמבוטח מבטל את הפוליסה במהלך תקופת הביטוח.

ניתן לרכוש ביטוח ביטול טיסה עד 7 ימים ממועד רכישת כרטיס הטיסה / חבילת הנופש ובתנאי שטווח הזמן עד הנסיעה גדול מ- 15 יום.

ניתן להוסיף שירותים נוספים שנרכשו לאחר רכישת הביטוח כל עוד מבטחים אותם עד 7 ימים ממועד רכישתם ובמידה וממועד הוספתם לפוליסה ועד הטיסה, נותרו למעלה מ – 15 יום.

המוטיב המרכזי להפעלת הביטוח הוא ביטול הטיסה. במידה ובטלת את הטיסה, ניתן לקבל החזר כספי עבור כל השירותים הנלוים. במידה ולא בטלת את הטיסה, לא ניתן לבטל רק את השירותים הנלווים ולקבל החזר עבורם.

הסכום המקסימאלי הניתן לביטוח בפוליסת ביטוח ביטול טיסה הינו 20,000 דולר.

לא ניתן לבטח טיסה ו/או שירותים נוספים שנרכשו על בסיס שובר זיכוי / שובר מתנה / זיכוי כספי שקיים לנוסע אצל סוכן הנסיעות כנגד התחייבות קודמת.

במקרה של תביעה, סכום ההחזר ללקוח נקבע על 80% מהעלות ללקוח בפועל (לאחר הביטול) של השירותים שבוטחו במסגרת הפוליסה שלו ועד 80% מסכום הביטוח כפי שבוטח בפוליסה.

דוגמא א' – אם המבטח ביטוח כרטיס טיסה בסכום 700$ ולאחר ביטול הכרטיס, הוא קיבל החזר מחברת התעופה בשווי 200$, אזי במקרה זה הוא יקבלמהביטוח החזר של 400$ השווים ל-80% מ-500$ (העלות בפועל לאחר הביטול).

דוגמא ב' – אם המבטח ביטוח כרטיס טיסה בסכום 700$ ולאחר ביטול הכרטיס, הוא חויב ע"י סוכן התיירות על עוד 100$, אזי במקרה זה הוא יקבלמהביטוח ההחזר של 560$ השווים ל-80% מ-700$ (הסכום המבוטח).

ניתן לבטל את הפוליסה לאחר רכישתה ע"י הודעה בכתב לסוכנות TripGuaranty.
חישוב דמי הביטוח המגיעים למבוטח אשר ביטל את הפוליסה שלו, יחושבו על פי דמי הביטוח כפול מספר הימים ממועד ביטול הפוליסה עד תום תקופת הביטוח, מחולק במספר הימים הכולל של כל תקופת הביטוח. מסכום ההחזר היחסי של דמי הביטוח ינוכו עלויות המבטח בשיעור של 20% מדמי הביטוח בגין תקופת הביטוח.

בביטוח ביטול טיסה ניתן לבטל טיסה או חבילת נופש מכל סיבה שהיא ביוזמת המבוטח ולקבל החזר הוצאות עפ"י פוליסת הביטוח. אנחנו מקבלים כל סיבה שבגינה נאלצת לבטל את הנסיעה אפילו אם פשוט לא בא לך לנסוע. גמישות זו, מאפשרת למבוטח לתכנן ולהזמין את החופשה בביטחון מלא ושקט נפשילכל מצב שיקרה בעתיד.

*שימו לב, במידה והביטול אינו ביוזמת הלקוח אלא ביוזמת חברת התעופה או ספק התיירות, מקרים אלו אינם מכוסים.

ניתן לבטל את הטיסה או חבילת הנופש מרגע רכישת הביטוח ועד 12 שעות לפני מועד יציאת הטיסה לחו"ל.

במסגרת פוליסת ביטוח ביטול טיסה , המבוטח מקבל החזר של 80% מההוצאות בפועל (לאחר הביטול) של השירותים שבוטחו בפוליסה. כלומר, ההשתתפות העצמית עומדת על 20% מסכום ההחזר ללקוח.